העברת בעלות רכב באינטרנט - איך עושים את זה בקלות

כחלק מהמהפכה הדיגיטלית שעוברים משרדי הממשלה, הרי שהחל משנת 2020, אנחנו לא צריכים לדואר בשביל להעביר בעלות על רכב שרכשנו, אלא אנחנו יכולים לעשות זאת דרך האינטרנט באמצעות שירות של משרד התחבורה. שירות זה נועד להקל על כל מי שנדרש לו, לחסוך זמן וטרחה. 

כידוע, כשאנחנו רוכשים רכב חדש עלינו להעביר את הבעלות שלו על שמנו על מנת שנוכל להשתמש בו בצורה חוקית, ומאותו רגע כל פעולה שנבצע בו, תהיה רשומה על שמנו. למשל, אם נקבל דו"ח אז הוא יירשם על השם שלנו ולא על שם הבעלים הקודמים. כמו כן, אם נרצה למכור אותו, לא תהיה לנו בעיה לעשות זאת. (כמובן שלפני שנעביר את הרכב על שמנו נצטרך לוודא שהרכב שאנו קונים אכן שייך לאדם שמוכר לנו את הרכב. נעשה זאת על ידי בדיקת בעלות רכב כחלק מבדיקת רכב לפני קניה שנערוך לרכב לפני שנעשה את הרכישה עצמה).

כאמור, עד שנת 2020, תהליך העברת הבעלות היה צריך להתבצע בדואר. היינו צריכים לגשת, לשלם בדלפק את האגרות הרלוונטיות. זה דרש מאיתנו להגיע לסניף בשעות מסוימות, לתאם עם המוכר, דבר שיכול היה לקחת זמן ולגבות מאיתנו טרחה ולעיתים גם עלויות כספיות (במקרה של אובדן שעות עבודה). היום אנחנו יכולים לעשות את זה דרך האתר של משרד התחבורה במחשב או בסלולר. 

החל משנת החל משנת 2020 ניתן להעביר בעלות רכב אונליין depositphotos

העברת בעלות רכב אונליין: איך השירות מתבצע בפועל?

כל מה שעלינו לעשות, זה להיכנס לאזור האישי בשירות הדיגיטלי הממשלתי, שם אנחנו יכולים לרשום את הרכב ולבצע פעולה פשוטה של העברת בעלות לגורם הרלוונטי. התהליך, מחייב אישור הן מהמוכר והן מהרוכש. לאחר מכן, האתר מעביר את המוכר לביצוע אגרה אונליין, ואז העברה מתבצעת בפועל. 

חשוב להדגיש שתי נקודות מהותיות:

  1. השירות מאובטח היטב ואין מה לחשוש שמא המידע ידלוף, כולל המידע על אמצעי התשלום באמצעותו משלמים את האגרה. 
  2. במסגרת האזור האישי באתר, אפשר לראות את כל המידע אודות כלי הרכב שאנחנו מחזיקים ברשותנו, חידוש רישיון רכב, פרטי רישיונות ועוד. אם רוצים לבדוק שכל הפרטים מדויקים ונכונים זה הזמן והמקום. כמו כן, אם צריך לעדכן פרטים ניתן לעשות זאת בצורה כזו. 

בסיום תהליך הרישום, בעל הרכב החדש יקבל הודעה על כך שהרכב עבר לרשותו ורשום על שמו, וכעת הוא יכול לנהוג בו בבטחה. 

מדוע שירות זה חשוב?

על פניו זה נשמע כמו שירות סטנדרטי במאה ה-21. כך פועלות חברות גדולות בתחומים שונים. הן מאפשרות לבצע פעולות מורכבות מאלו, דרך האינטרנט. 

החשיבות של העברת בעלות רכב באינטרנט, היא בכך שאנחנו יכולים לבצע את התהליך בצורה פשוטה, נוחה, מבלי לצאת מהבית. אנחנו יכולים לעשות זאת באופן מיידי כשאנחנו מחליטים לסגור עסקה ומעבירים את סכום הרלוונטי לכך. באופן תיאורטי, ברגע שאנחנו מחליטים לרכוש רכב מסוים, ויש לנו את הסכום בבנק, אז יש לנו אפשרות לבצע את העסקה כולה דרך האינטרנט תוך דקות ספורות. 

יתרה מזו, יש חשיבות לאופציה זו מאחר וישנם לא מעט אזרחים שמתגוררים במקומות בהם אין סניף דואר קרוב, וזה יכול לחסוך זמן ונסיעה לסניף ביישוב אחר.